Vlucht, Bangkok en reis naar Battambang - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Paul Kunst - WaarBenJij.nu Vlucht, Bangkok en reis naar Battambang - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Paul Kunst - WaarBenJij.nu

Vlucht, Bangkok en reis naar Battambang

Door: Paul Kunst

Blijf op de hoogte en volg Paul

21 December 2012 | Cambodja, Khett Batdambang

Maandagochtend om 0430 vertrokken naar schiphol, vlucht vertrok om 0800 naar parijs, met een overstap tijd van 4,5 uur naar bangkok. Eerste vliegtuig was erg krap, knietjes geklemd tussen de stoelen voor me, dus voor het volgende deel een stoel geregeld bij de nooduitgang. Wel wat krap maar allen beenruimte die ik me kon wensen. In totaal 1,5 uur vertraging maar we moesten toch op arno wachten op bkk (bangkok vliegveld). Na dat we allemaal verzameld waren geproobeert met het lokale openbare vervoer naar de binnenstad van bangkok te komen. Eerste stuk was simpel, een gratis bus met airco naar het plaatselijke busstation. Toen een bus naar de buitenkant van bangkok voor 20 baht voor ons 3en (40 baht is een euro). Toen overstappen op bus 60, de eerste bus 60 had geen idee waar we heen moesten, maar degenen die er achter reed zijden van wel. Maar na 2 uur in die bus waren we nog steeds niet in de buurt, uitgestapt en met behulp van een veel te dure tuktuk naar het guesthouse (GH) gereden. Daar wachte rene al op ons. Eerst ons genoeg gedronken, omgekleed en toen hup zo door de stad in, zonder in de afgelopen 36 uur te hebben geslapen. Door de drukke Khao San road en her backpackers gedeelte lopend wat te eten gehaald en op naar de binnenstad en een gedeelte van het royal palace van de koning. Arno en ik zijn ook begonnen met het bijhouden van een lijstje met welk en hoeveel fruit we eten. Volgende dag meer tempels en gebouwen bekeken. In de middag met de boot naar een tempel aan de overkant van de rivier, klein maar mooi gemaakt met delfts blauw... Terug en met een ander boot de rivier af naar chinatown. Druk, stoffig maar lekker eten en drinken, noodlesoep met allerhande visballetjes en suikerrietsap met limoen. Toen met de metro 2 haltes verder naar de skytrain, daarmee ook 2 halte om daarna een stukje te lopen om de longboat over een zeer smal kanaal te pakken naar de buurt van het GH. De dag afgesloten met wat boodschappen doen voor de dag erop, water ingeslagen en een rol oreo's. In de ochtend eerst rene wakker gemaakt omdat hij zn familie op moest halen van het vliegveld, nog even proberen verder te slapen en toen rond een uur of 7 door naar de boot, de skytain en het oostelijke busstation. Vanuit daar een lokale aircon bus naar Chanaburi genomen, 205 baht pp. 4 uur later aangekomen op bestemming. Daar afgezet voor een dikke 60 baht en de mededeling dat het niet meer mogelijk was om de grens over te gaan. Dus hebben we 3 kwartier gewacht op rene die ook aan zou komen met zn familie. Met zn 9en met rene als gids gelukt om voor een redelijk bedrag met een open taxi naar de grens te worden gebracht, zonder bij te betalen de grens over te komen en voor iets meer geld nog eens 125 km naar battambang te komen. We slapen nu in het Royal hotel GH, Caroline is lekker op de fiets naar een grot toe, arno krijgt een massage van een blinde en ik heb een kapper bezocht en een simkaartje gekocht waarvan ik nog niet weet hoe ik hem op moet laden. Maar voor 1500 riel (4000 riel is een euro) maakt me dat niet zo veel uit. Morgen pakken we met zn 3en de boot naar Siem Reap om daar een aantal dagen de tempels (wat=tempel) van en rond Angkor te bekijken.
Het weer is hier warm, temperaturen allemaal boven de 30, gemiddeld zon 36 graden celcius. Hier buiten BKK wel wat beter uit te houden. Zo nog even kijken of ik wat fotoos kan uploaden, die zullen te vinden zijn op:

Tot mails, Paul

• 08 Januari 2013 - 17:34

Tineke Van Westerop:

Wat een gedoe dat zelf plannen van je vervoer! Kost dus uren. Hoop dat je veel ziet en geniet op deze reis!
    Groetjes vanuit een druilerig Nederland.