Trat - Reisverslag uit Trat, Thailand van Paul Kunst - WaarBenJij.nu Trat - Reisverslag uit Trat, Thailand van Paul Kunst - WaarBenJij.nu

Trat

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

28 Februari 2007 | Thailand, Trat

Hallo allen,

Ben vanmiddag om 3 uur aangekomen in Trat. Vanuit hier wil ik door naar Koh Kong, Cambodja. Dat moet ik vanmiddag nog even regelen. Ik weet niet wat hetis, maar sinds ik hier ben word ik opgevreten door de muggen (of andere stekende beestjes) ik had er in 5 minuten 7 beten bij.... Maakt niet uit hoeveel ik ook smeer met Deet, ze blijven prikken. En het jeukt als een gek, word er helemaal gestoord van. Op de een of andere manier bijten ze alleen op mn kuiten en mijn enkels, echte rotplaatsen, en natuurlijk ook op mn onderarmen en handen. Ik weet niet wat het is, maar ik reageer er ook nog eens heel erg heftig op, bulten van zo'n 2 centimeter lijkt wel normaal. Kunnen jullie alvast een litertube azaron opsturen, dan kan ik de rest van de vakantie blijven smeren. Het was een heel werk om van het eieland te komen, taxis zat die je rond willen rijden over het eiland, maar niemand wil je terug brengen naar de boot naar het vasteland. Bus zou om 12.00 uur komen, is uiteindelijk 10 voor 1 geworden. Dan nog een kaartje voor de boot kopen en je bent aan de overkant. Maar dan ben je er nog niet, vandaar uit met de auto naar Trat, weer een tochtje van een half uur. Ach ja, zo blijf je bezig. Zit nu in Windy Guest House, voor 120 Baht een dubbele kamer, met windfan en warme douche, das het betere werk. Straks even wat te eten zoeken, kaartjes schrijven en op de bus doen, kon op Koh Chang niet en dan lekker optijd naar bed.

Tot schrijfs, Paul
picasaweb.google.com/paulkunst

  • 28 Februari 2007 - 09:37

    Peter:

    Hoi Paul,

    Beestjes vinden je kennelijk lekker. Heeft de plaatselijke apotheek niet een afdoend middeltje voor je? Ik heb indertijd samen met oom Frans ook gelijksoortig probleem op curacao gehad. Leuk geregeld iets over je reis te lezen. Maak er wat mooi van.

  • 28 Februari 2007 - 10:51

    Rene:

    Hoi Paul,

    Als ze niet op DEET reageren zijn het geen muggen. Langebroek en shirt met lange mouwen helpen misschien.
    3$ is een goede prijs voor een kamer met een badkamer met warm water. En morgen vroeg op naar Hat Lek (de gens met Cambodia). De minibus vertrekt naast de markt (anders weten ze het in je guesthouse wel). Zorg dat je bagage onderin ligt want de laatste keer dat ik met die minibus ging ging de achterklep open en vielen de rugzakken om de weg.

  • 28 Februari 2007 - 11:25

    Frans:

    Hoi Paul,

    Probeer in elk geval zo min mogelijk te krabben aan die bulten; dan wordt de jeuk nog erger. Goede reis naar Cambodja.

  • 28 Februari 2007 - 12:03

    Barbara:

    Nog niemand gevonden om een kamer mee te delen? Goedkoper en gezelliger lijkt mij. Zijn de nieuwe boeken die je gekocht hebt leuk? Ik wacht met smart op je kaartje ;)
    knuffel van je zusje.

  • 28 Februari 2007 - 17:46

    Cornalijn :

    He Paul,

    Wat leuk dat je ons zo goed op de hoogte houdt van je avonturen. Wat naar dat er zoveel muggen zijn. Bevalt het Thaise eten je een beetje?

    Liefs Cornalijn

  • 01 Maart 2007 - 12:16

    Martin:

    Dat van die kop weet je nu wel.

    Misschien heb je wel last van vlooien, dwz zandvlooien. Die kunnen behoorlijke jeuk veroorzaken.

    Schrijf ze,
    M.

  • 01 Maart 2007 - 13:25

    Barbara:

    Even een sms'je dat ik van Paul gehad heb doorgeven:
    Paul is nu in Kon Hong en gaat morgen naar Shianoukville, waar hij waarschijnlijk wel internet zal hebben.

    En voor Paul: ik hoop snel weer wat van je te horen. Ik zit hier een beetje grieperig op m'n kamer en zou ook wel weer zoals dat van jou willen hebben.
    Dikke knuffel van je zusje

  • 01 Maart 2007 - 13:26

    Barbara:

    Ik bedoelde hierboven Koh Kong, niet Kon Hong.

  • 01 Maart 2007 - 20:55

    Ciska:

    Hoi Paul,
    succes met de reis en met het niet-krabben. Probeer maar snel plaatselijke zalf te vinden tegen de jeuk. Geniet nog even van de warme douche. Kan je nog aardig terecht met je Engels of moet je veel met handen en voeten praten?
    En al weer andere reizigers ontmoet?
    Groetjes, Ciska

  • 02 Maart 2007 - 08:38

    Elly:

    Het zijn vlooien! niet an krabben. Ik zal op de kaart zoeken waar Koh Hong ligt. klinkt goed.
    kun je al genieten van het eten en de omgeving?
    liefs, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Trat

Paul

Japan en Vietnam 2017 en 2018

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 26167

Voorgaande reizen:

24 December 2017 - 27 Januari 2018

Okinawa en Zuid Vietnam

17 December 2012 - 27 Januari 2013

Op verjaardagsvisite

20 Februari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: