Kampot - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Paul Kunst - WaarBenJij.nu Kampot - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Paul Kunst - WaarBenJij.nu

Kampot

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

09 Maart 2007 | Cambodja, Kâmpôt

Hallo allen,

Ben nu in Kampot. Ben hier nu alweer 3 nachten. Nadat ik uit Sihanouk ville ben vertrokken met een gedeelde taxi, we waren met 3 man, we hebben de andere 3 plaatsen opgekocht, anders hadden we nog anderhalf uur moeten wachten. De reis was ongeveer 1,5 uur naar het centrum. Vanuit daar gelopen naar mn guesthouse: Ta Eng. Het is een geellig hostel dat helemaal vol zit. Gelukkig wat jonge mensen. De eigenaar is een aardige vent, het eten is hier in kampot super en alles is hier een stuk goedkoper. Ik heb besloten niet naar Kep te gaan, het zeevoedsel is hier ook prima en het scheelt weer een dagje. Of ik ga morgen direct naar Phnom Phenn of ik ga eerst een dagje naar Takeo, dat beslis ik vanmiddag. Voor ik het vergeet, Mam gefeliciteerd met je verjaardag, het kaartje zal je niet optijd bereiken aangezien ik ben vergeten ze in thailand op de post te doen. Ik stop ze dus pas in PP op de post (das veiliger). Het internet is hier weer lekker snel, zelfs de pc's zijn snel, terwijl er toch windows xp prof. op staat. Ik heb hier in Kampot lekker een fiets gehuurd en ik scheur het hele plaatsje door, dan een stuk relaxter dan alles lopend doen en je komt nog eens ergens. Gisteren met een georganiseerde tour naar Bokor Hill Station geweest. Dat ligt hier op zo'n 40 kilometer vandaan. De heuvel is ongeveer 1000 m op het hoogste punt. De reis naar de top duurt ongeveer 2,5 uur. Het word gedaan in een jeep met 4wd en dat is ook echt nodig. De weg is slecht, gaten van 20 centimeter is helemaal niks, er kunnen bomen en takken op de weg liggen en meestal is er geen weg, alleen de aarde die er nog ligt. Het is een ruige rit, maar ik vind het super. Zitten is niet aan te raden, gaan staan achter in de jeep en je goed vasthouden is veel beter voor je kont en het is ook nog eens veel leuker. Ik zat samen met 6 canadezen. En zoals ik de laatste tijd merk, 95 % van de touristen op dit moment is boven de 40. Het uitzicht tijdens de reis was fantastisch, aangezien het net voor de reis wat had geregent, alles was een beetje mistig en je rijd door oerwoud heen: heel erg mooi. Bovenop de heuvel staan wat gebouwen die het laatst zijn gebruikt door de rode khmer, voor de geschiedenis hiervan, surf maar ff op het internet. Daarna weer de zelfde weg terug over de bosweg, nog leuker, omdat het een stuk sneller gaat. Daarna een boottocht over het water naar Kampot, de zonsondergang vanaf het water zien en dan is je dag weer om en ben je ongeveer 11 euro verder, das toch niks? Ik zal proberen om nog wat foto's op de site te plaatsen,

Groetjes Paul.

  • 09 Maart 2007 - 06:00

    Peter:

    Hoi Paul,

    Begin ondertussen toch jaloers te worden als ik je reisverhalen lees. Klinkt allemaal er leuk en mooi. zit nu op mijn werk (06.45 uur). Veel plezier de komende tijd.

  • 10 Maart 2007 - 09:01

    Elly:

    Wat heerlijk om dat allemaal mee te maken, zo beleef je heel wat. Paul, niet te veel in termen van euro,s denken. Geniet van datgene wat je er mee kunt doen, als het op is ,probeer aan het werk te komen daar.als je zo lekker kunt eten, dan kom je straks wat steviger terug. Ik heb een leuke verjaardag gehad. Caroline gaat vandaag vegetarisch koken voor 8 man, ( Arno, James, Rene, Martin ) Maak er weer een mooie dag van, liefs mama

  • 10 Maart 2007 - 16:11

    Liesbeth & Jaap:

    Ha Paul, leuk enthousiast verhaal, leeuk te lezen dat je e draai als reiziger begint te vinden. De jalouzie van je vader vreet al sinds je vertrek aan mij. Zal het vorlopig met weekjes geboekte campings moeten doen. Ben je al eens naar een lokale bioscoop (liefst openlucht) geweest? Vond ik meestal een fantastische ervaring!
    Je lunches zien er watertanderig goed uit!
    Geniet ervan,
    Jaap
    Groeten van Didi en Tjarda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Kâmpôt

Paul

Japan en Vietnam 2017 en 2018

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 26156

Voorgaande reizen:

24 December 2017 - 27 Januari 2018

Okinawa en Zuid Vietnam

17 December 2012 - 27 Januari 2013

Op verjaardagsvisite

20 Februari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: