PP - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Paul Kunst - WaarBenJij.nu PP - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Paul Kunst - WaarBenJij.nu

PP

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

11 Maart 2007 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo allen,

Ben vanmiddag aangekomen in Phnom Pehn (PP for short). PP is zo als somige van jullie weten de hoofdstad van Cambodja. Het is hier een flinke chaos in de stad. Veel verkeer, regels in het verkeer hebben ze hier blijkbaar niet, zolang je maar (veilig en heelhuids) op je eindbestemming aankomt. Ook is het hier erg groot, veel (reclame-)borden en straatnaambordjes overal en nergens. Mensen hier zijn gelukkig niet zo aggresief als in Sihanouk ville. Ik zit hier in het OKAY Guesthouse, vlakbij Hotel Cambodina. Het is hier gezellig en het GH heeft een restaurant met heerlijk eten waar je goed mensen kunt ontmoeten, de eerste waarmee ik een gesprek aanging bleek een nederlander te zijn die hier werkt en in Vietnam woont (die heeft het goed voor elkaar :)). Ze hebben hier in het restaurant een goede Amok, een soort curry met vis of kip met veel kokosnootmelk. Heerlijk. Ook heb ik gisteren in Takeo de goede aankoop van een paar heerlijke bananen en een stuk of wat limoenen gedaan. Lekker verfrissend om een halve limoen uit te knijpen in je fles water. In Takeo was het niet erg veel zinnigs te doen, de tempels die je daar kan bezoeken waren niet veel soeps, niet dat ik het gedaan had, ik had nogal last van de warmte. Toen ik er aan kwam met de taxi, heb ik gevraagd om me bij het Ankor Borei GH af te zetten, wat natuurlijk niet gedaan werd. Ik werd afgezet bij een of ander commercieel GH/Hotel waar ik helemaal niet wilde zitten. Ik ben daarna op eigen houtje de stad doorgebanjerd (om 12.00 uur kwam ik aan) en heb nar 2,5 uur eindelijk een GH gevonden met de goede sfeer. Daarmee bedoel ik dus aardige mensen en een goede kamer. Daar ben ik dus lekker buiten gaan zitten met een boek en een fles water. Ik kreeg van de eigenaares zelfs wat te eten, 2 bananen en een mango, aangeboden. Dat is nou de sfeer die ik zoek. 's Avonds vroeg gaan slapen om daarna vanochtend om 7 uur naar de taxiplaats te lopen en een taxi te zoeken naar PP. Dat duurt altijd even hier in azie. Je zoekt een taxi, je vind er een, das geen probleem. Dan begint het pas, de taxi chauffeur wil zn taxi vol, propvol. Ik zal het filmpje plaatsen van de taxi waarin ik zat, die niet eens zo heel erg vol zat. Een gewone personen auto, 1 chauffeur en 7 passagiers.... Ach ja, het is een stuk goedkoper en het duurt maar een uur of 2. Morgen word een zware dag aangezien ik de gevangenis en de Killing Fields wil zien, zal niet leuk zijn, maar ik vind dat ik het moet zien. Wat ik verder ga doen weet ik nog niet, ik zal mn lonely planet maar eens doorspitten. Ik laat wel weer van me horen,
Groetjes uit het verschrikkelijk hete PP, Paul.

picasaweb.google.com/paulkunst

  • 11 Maart 2007 - 11:45

    Elly:

    ik hoor het al, je bent aardig in de weer. de taxichauffeur krijgt vast provisie als hij jou aflevert in het eerste hotel. Is de boekenvoorraad voldoende?
    een goede dag toegewenst, ik zal de foto's bekijken.
    Het is hiet rustig , iedereen is naar hetzwemfestijn in Amersfoort ( Barbara rijdt)
    knuffel, je moeder.

  • 11 Maart 2007 - 12:12

    Paul:

    Ja, veel chauffeurs krijgen een commisie als ze toeristen bij een bepaalt hostel afzetten. Wat de boekenvoorraad betreft, ik ben bijna aan het 4e boek toe. De boeken van Clive Cussler zijn erg goed, is misschien wel wat voor Barbara.

  • 11 Maart 2007 - 22:49

    Rene:

    Ach ja de taxi's in Cambodia. Een gewone sedan. Vier passagiers achterin. twee op de bijrijdersstoel en de lekkerste dame naast de chaufeur. Een clacson die overuren maakt en dan maar slaommen om de gaten in de weg. Ik mis ze ;(
    Vergeet vooral niet om naar de centrale markt te gaan in PP. Ziet leuk uit en ze hebben goed eten. Het koninklijke paleis is ook een must net als het nationale museum (al is dat eigenlijk beter nadat je Angkor gezien hebt).
    Wat is trouwens de naam van je guesthouse geweest in Takeo? Ik moet daar nog heen. Veel plezier nog (al kan morgen wat deprimerend zijn, maar ja het is inderdaad een must)

  • 12 Maart 2007 - 07:40

    Paul:

    Rene, de naam van mn GH heb ik hierboven al genoemd, maar voor jouw blinde ogen: Ankor Borei/Borey Guest House. Killing Fields en Gevangenis waren erg indrukwekkend, blij dat ik een licht ontbijd heb gehad. De gevangenis is idd zoals je in je mail zei erg heftig, gelukkig hebben ze de meest gruwelijke dingen niet als foto's maar als schilderijen geplaatst.

  • 12 Maart 2007 - 14:27

    James:

    Alsk ik het zo lees geniet je lekker van het eten ben benieuwd naar je taxi filmpje na rene's uitleg
    groeten James

  • 12 Maart 2007 - 17:02

    Caroline:

    Paultje! 'k Heb niet echt veel toe te voegen aan , kom alleen maar vertellen dat ik weer actief ben met Renji en dat ik aan het powerlevelen ben.
    Kus,
    Je zuje

  • 14 Maart 2007 - 08:15

    Paul:

    Even dit, mijn ontbijd: Club Sandwich; Een half stokbrood (20 cm)met gebakken ui, tomaat, kip, ham, knoflook, daarop wat patatjes en een flinke lading tomatenketchup samen met een pot thee en je kan de rest van de dag verder (hehe :)), Morgen om 6 uur in de ochtend vertrek in naar Battambang.

  • 14 Maart 2007 - 17:53

    Marjon:

    Paul,je ervaringen vertel je op eenleuke manier, ja de sfeer die je zoekt, beschrijf je ook zo.
    complimentjes, ook dat je alles wil ervaren. Anders had je een dergelijk land ook niet uitgekozen!
    heel veel groetjes uit Rijen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Paul

Japan en Vietnam 2017 en 2018

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 26163

Voorgaande reizen:

24 December 2017 - 27 Januari 2018

Okinawa en Zuid Vietnam

17 December 2012 - 27 Januari 2013

Op verjaardagsvisite

20 Februari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: