Battambang - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Paul Kunst - WaarBenJij.nu Battambang - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Paul Kunst - WaarBenJij.nu

Battambang

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

15 Maart 2007 | Cambodja, Khett Batdambang

Hallo allen,

Ben op het moment in het GH Royal Hotel te Battambang. Dat is bijna 300 kilometer vanaf Phnom Pehn, met de bus. De bus vertrok vanmorgen om 7.00 uur uit PP en om ongeveer 14.00 uur kwam ik hier aan. BB is niet een hele grote plaats. Ik heb hier op het moment een kamer voor 3 dollar, alleen is het een dubbele kamer zonder eigen badkamer en het nadeel is dat het op de 4e verdieping zit van het hotel. Maar alle GHen zijn hier op die maier, als hotels gebouwd. Morgen ga ik hier in de stad met zeker nog 4 andere touristen een kook cursus volgen. Dit doe ik bij het restaurant, Smokin's Pot. De eigenaar is een aardige cambodiaan die goed engels spreekt en een goede goedkope menukaart heeft. We gaan een soep, een amok en een 3e gerecht naar keuze maken, dat als lunch eten en tot slot krijgen we ook nog eens een kookboekje mee met de gerechten die we dan gemaakt hebben. Ook weer eens wat anders om de dag mee te beginnen. Daarna het een en ander aan tempels en touristen dingetjes bezoeken en dan kijken of ik overmorgen of de dag daarna naar Siam Riep kan met de boot. Volgens de Lonely Planet is dat het mooiste boottochtje in Cambodja, dus dat moet ik maar even doen. Foto's uploaden zal helaas nog niet lukken, ze hebben hier een rampzalige verbinding. Ik laat nog van me horen, groeten

Paul

picasaweb.google.com/paulkunst

  • 15 Maart 2007 - 09:19

    Andre:

    Nou Paul, ik proef graag een keer het resultaat van je kookles. Smoking's Pot, klinkt meer als een coffeeshop waar je hash rookt.
    Heb je eigenlijk een reisschema of ga je gewoon kris-kras door het land?
    Veel plezier op je bootreisje.

    André

  • 15 Maart 2007 - 14:21

    Rene:

    Hoi,

    Hoezo is Battambang niet groot. Dat dorp is de twee na grootste "stad" van Cambodia. Royal is beter dan Chhaya. In ieder geval heeft het Royal nog een dak terras.
    Leuk dat je een kookcursus doet. Stuur je mij nog het recept voot amok. Mijn amok is wel redelijk maar het is meer een vrije interpretatie gebaseerd op de herindering van de smaak.
    Om even aan te sluiten bij mijn voorganger. Pas op met de happy meals want paddo's en wiet gaan in Cambodia ook in het eten. (maar ja dat wist je al)
    Vergeet niet om ook de omgeving van Battambang te zien. Echt mooi. En als je Angelina Jolie nog tegen komt (zij heeft een huisje van 5 miljoen in de buurt van Battambang zwaai dan even.
    Het boottripje naar SR is echt mooi. Bij laag water nog mooier dan bij hoog water (waarschijnlijk heb je geluk). Wel oordopjes meenemen want de motor heeft geen demper en vooral zwaaien naar de kids.
    Die foto's komen wel vanuit Siem Reap.

    Veel plezier

  • 15 Maart 2007 - 21:23

    Dirk-Jan:

    Na een weekje kamp met school zonder internet zie ik dat je ineens weer lekker bent wezen reizen. Ik zal t binnenkort es allemaal uitgebreid lezen, nu eerst slapen. Maar ik dacht: ik laat ff wat van me horen. Nog veel plezier daar!

  • 16 Maart 2007 - 08:38

    Elly:

    op de kaart die in de keuken hangt houden we je reis bij en rene moet maar zijn amok hier makenDat bedoel ik niet letterlijk. geniet van je dag.

  • 16 Maart 2007 - 17:37

    Barbara:

    Tijd voor weer eens een reactie van je zusje. Je hebt geloof ik ondertussen echt je draai gevonden. De foto's zijn leuk, giev more plx! Heb je foto's kunnnen maken in de gevangenis en de killing fields? Luguber, maar wel een boeiend stukje geschiedenis.

    Knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Batdambang

Paul

Japan en Vietnam 2017 en 2018

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 26157

Voorgaande reizen:

24 December 2017 - 27 Januari 2018

Okinawa en Zuid Vietnam

17 December 2012 - 27 Januari 2013

Op verjaardagsvisite

20 Februari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: