Van BB naar SR met de boot - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Paul Kunst - WaarBenJij.nu Van BB naar SR met de boot - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Paul Kunst - WaarBenJij.nu

Van BB naar SR met de boot

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

17 Maart 2007 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo allen,

Paul hier. Ik ben op het moment in Siam Reap, dat is de stad vanwaar zo'n beetje iedere toerist de tempels van Ankor bezoekt. Dat betekent dat dit een duur weekje gaat worden. Eerst al in BB een kaartje voor de boot van 15 dollar, dan een 3 dagen kaart Ankor voor 40 dollar en dan nog het vervoer naar en door het hele terein voor 3 dagen. Dan kan je er ook nog eens als je wil een engels sprekende gids bij doen voor 20 dollar per dag... Maar ja, ik doe het toch, je wilt het nu eenmaal gezien hebben. Ik begin maandag met het hele Ankor gebeure, morgen eerst ff lekker relaxen en lekker door de stad banjeren en een bezoek brengen aan en school en 1 of 2 uurtjes meedoen in de engelse les. Dan kan ik maandag zo fris als een hoentje aan het slopende (zoals ik van iedereen hoor) proces van het bezoeken van de tempels beginnen. Gisteren in BB eerst de kookcursus gedaan bij Smokin'Pot (zonder s). Daar heb ik Fish Amok, Beef ... en Chicken Sweet en Sour soup gemaakt. Na afloop kregen we een flink kookboekje mee met de recepten die we gemaakt hadden en nog veel meer khmer gerechten. Het duurde van 9.30 uur tot ongeveer 14.00 uur. Je bent lekker bezig en het is nog leuk ook. Vooral omdat je met de hele groep (8 man) eerst naar de markt gaat om inkopen te doen. Er zijn namelijk toeristen die nooit naar de levende markt gaan, omdat ze bang zijn voor oa de levende vissen en omdat ze de hoeveelheid vliegen zo smerig vinden. Dan loop je daar dus en dan zien ze ineens een vrouw een flinke vis de kop inslaan, de kop eraf hakken, de vis zijn schubben eraf halen om daarna het lijf aan ons en de kop aan een locale klant te verkopen. Ook heb ik diep gefrituurde spinnetjes gezien, niet gegeten. Ook langs de fruitstallen geweest. Er zijn nog steeds mensen die niet weten wat half van de vruchten die er liggen wat het zijn. En ze komen ook niet op het idee om er dus eens een of twee te kopen en te proberen. Das juist iets wat ik zo veel mogelijk probeer. Enige wat ik hier nog moet eten aan fruit zijn verse dragonfruit, zure tamarinde en een paar andere vruchten. Vooral de mango's, de tamarindes, de ananas, de kleine bananen, de watermeloen en de mangosteen zijn erg lekker. Ik zal van de week een paar foto's van mn eten plaatsen. Morgen lekker plannen welke tempels en in welke volgorde ik wil zien en dan op naar het gekkenhuis. Ik zal vandaag nog het een en ander aan foto's plaatsen, het internet is hier een stuk beter. Ik verblijf trouwens in het Mommy GH, een vriendelijk GH met grote kamers met ventilator en eigen douche en wc voor 4 dollar, maar de vriendelijkheid is voor mij belangrijker. Ik laat weer van me horen, Groetjes Paul.

picasaweb.google.com/paulkunst

  • 18 Maart 2007 - 13:23

    Paul:

    Nabericht: Morgen om 5 uur 's ochtends begin ik met een tour door de omgeving van Angkor Thom. Gaat een lange dag worden.

  • 19 Maart 2007 - 04:36

    Paul:

    Heb ik weer, mijn moto driver heeft zich verslapen en kwam pas om 6.30 uur aanzetten. Gelukkig nog geen toegangskaart gekocht, dus morgen begin ik pas...

  • 19 Maart 2007 - 07:21

    James :

    *sigh* tis dus weer gebeurt, voor degene die het mogelijk niet begrijpen moet je de hele lap text in je browser zetten en de spaties bij a en ction weghalen en de spatie na photobucket

  • 19 Maart 2007 - 08:02

    Peter:

    Hoi Paul,

    Klinkt allemaal erg goed.
    Tijd vliegt voorbij vermoed ik en geld vliegt je zak uit.
    Om de filmpjes te zien heb je een password nodig. E-mail dat even naar mij aub.
    Hier sneewt het op dit moment, koud en nat dus.
    Ga weer aan het werk.
    Groeten en tot horens.

  • 19 Maart 2007 - 19:10

    Elly:

    een voorbereiding is nooit weg als je zoveel tempels wilt bezoeken! hoe zijn de contacten met de mensen op straat of in een winkel en krijg je de kans om te zien hoe gezinnen wonen en leven?
    En heb je al een reisgenoot kunnen vinden?
    geniet van al het moois, lekker eten en niet teveel denken in termen van dollars! veel liefs, je moeder

  • 22 Maart 2007 - 10:27

    Jaap:

    Ha Paul, ik snap helemaal wat je bedoelt met die marktjes. Daar heb ik ook altijd zo van genoten. Allemaal vreemde producten en meestal een goeie sfeer. Zijn daar ook stalletjes waar je lekker thee kunt drinken of iets inheems eten en de markt-werled aan je voorbij zien trekken? Ik hoop dat je genieten kunt van de tempels, toch heel bizonder.
    Hier nis het vandaag een goeie zonnige dag, wel flinke koude wind. Veel plezier en de goeten van Didi, die zit te balen omdat nav een klacht over tekort begeleide schooluren de zogenaamde schooluren zijnuitgebreid. En niet zo'n beetje ook. Maar ipv les moeten ze nu gewoon maar een beetje in de klas rondhangen. Snap haar boosheid wel. Kortom; geniet maar lekker van den vreemde.
    groet
    Jaap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Paul

Japan en Vietnam 2017 en 2018

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 26154

Voorgaande reizen:

24 December 2017 - 27 Januari 2018

Okinawa en Zuid Vietnam

17 December 2012 - 27 Januari 2013

Op verjaardagsvisite

20 Februari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: