Angkor wat en omgeving - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Paul Kunst - WaarBenJij.nu Angkor wat en omgeving - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Paul Kunst - WaarBenJij.nu

Angkor wat en omgeving

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

21 Maart 2007 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo allen,

Hier ben ik weer. Gisteren en vandaag naar Angkor Wat en de omliggende tempels geweest. Dinsdag zou ik weer met de driver van de vorige dag (degene die zich verslapen had) beginnen aan de grote Angkor tour, niet dus.... Hij had zich alweer verslapen of iets dergelijks, hij was er iig niet. Ik dus in de stromende regen de straat op om een andere moto te vinden. Gelukkig een gevonden, er zijn er nog niet zoveel wakker om 5.30 uur. Met hem vandaag ook om 5.00 uur 's ochtends afgesproken. En wat denk je? Hij was er zelfs 5 minuten van te vooren. (Ik had nog even gedacht dat misschien mijn klok een uur vooruit stond, maar die eerste moto gast was dus gewoon tot 2 keer toe stom bezig.
Ikben zelf niet zo een heel erge tempel gek, ik vind het leuker om naar de natuur in en om de tempels en de bouw ervan te kijken. Doordat het maandag als een gek regende, was er geen zonsopgang, zonsondergang en geen zon de hele dag. Was wel jammer voorheteffect van de foto's (was nog al moeilijk in het begin, te weinig licht). Foto's komen later, en ik nu te moe voor. Vandaag naar Beng Mealea, Kbal Spean en Banteay Srei geweest. De eerste is een compleet door de natuur overgenomen tempel die opzich in redelijke staat verkeerd. Ik vind dit tot nu toe de mooiste tempel. Kbal Spean is een riever die in de bergen (heuvels) zijn oorsprong heeft en langs een basrelief van 1000 fallus symbolen naar beneden valt van een waterval. Leuke klim over rotsen en door de natuur. Banteay Srei is een hele kleine tempel met een paar zeer goed bewaard gebleven sculpturen. Niet echt mijn ding, maar het was wel mooi.
Morgen op de fiets dus naar angkor om nog eens rustig een paar mooie plekken te bezoeken. Jullie horen wel weer van me,
Groetjes Paul.

  • 21 Maart 2007 - 11:13

    Peter:

    Hoi Paul,

    Ben weer benieuwd naar je foto's.
    Hier nog steeds koud guur weer. Stuur ff een beetje warmte deze kant op.
    Moet nl nog klussen aan de boot die 31/3 te water gaat.
    Blijf lekker veel schrijven!
    Groeten

  • 21 Maart 2007 - 17:03

    Opa:

    Hallo Paul,
    Wat lees ik? Kan het waar jij nu bent ook vreseijk nat weer zijn. Wel, wij weten er de laatste tijd ook alles van, lage temperatuur, veel regen en harde wind. Wat het weer dus betreft kan je het beste nog maar een poosje daar blijven. Dat doe je trouwens toch wel. En je hebt nog gelijk ook. Dit doe je maar eens in je leven. (of niet?)
    Blijf genieten Paul en als je straks terug komt ben je een ervaren wereldreiziger.
    Wat opa betreft, hij voelt zich goed en wacht nog steeds op een oproep voor operatie. We zien wel.
    Mijn verjaardagfeestje heb ik moeten uitstellen. Voor jouw komt dat goed uit, want dan ben je waarschijnlijk weer terug.En ik vind het leuk als jij er ook bij bent.

    Groeten, ook van oma en André.

  • 21 Maart 2007 - 19:12

    Elly:

    Via rene hoor ik ook zijn verhalen en dat valt samen met die van jou.Door je verhalen kom ik er ook een beetje in. Fijn voor je al die belevenissen!
    Hier in Edam is het goed, wat koud en wat rustig zonder jou.. De school heeft na aandringen wat gestuurd over je uitschrijving. Als je terugkomt zal ik administratie uren schrijven voor mijn bemoeienis met de IB groep. Geen zorg! Geniet van al het moois en tot schrijfs. kus, je moeder

  • 21 Maart 2007 - 20:06

    Rene:

    Lekker een warme douche gehad? Beng Melea is inderdaad ook mijn favoriet. Als je vroeg bent kun je daar tenminste nog van de natuur en de overgroeide temple genieten zonder dat honderden andere mensen over je heen struikelen. Als je van de natuur wilt genieten dan moet je morgen maar eens over de muur van Angkor Thom fietsen. Bos, mooie vergezichten en veel rust. Ik ben benieuwd naar je foto's.
    O, ja. Die schilpadden zijn niet smakelijk dus die raad ik je af. Zo'm spinnetje daarintegen moet je toch echt eens proberen.

    Rene

  • 22 Maart 2007 - 05:03

    Paul:

    Rene: Ik was idd 's ochtends de eerste toerist in Beng Mealea, pas na een uur kwam er een andere bij. Vanochtend heb ik me (heerlijk...) verslapen, het is me nu ff te heet om met de fiets weg te gaan, dus eerst ff wat foto's doen, dan naar het landmijn museum en dan misschien idd nog ff naar ankor thom.

  • 22 Maart 2007 - 14:19

    Joyce:

    Hoi Paul

    Jij bent niet de enige die vroeg zijn bed uit moet om de natuur te bekijken. We gingen maandag en dinsdag om 7 uur in de ochtend bij school weg en hebben toen bijde dagen een uur lang in de regen, hagel en kou naar vogels gezocht.
    Ik ben blij dat je het leuk vindt daar in Cambodja. Ga je volgend jaar weer? Halen ze die schildpadden uit het wild?

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Paul

Japan en Vietnam 2017 en 2018

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 26160

Voorgaande reizen:

24 December 2017 - 27 Januari 2018

Okinawa en Zuid Vietnam

17 December 2012 - 27 Januari 2013

Op verjaardagsvisite

20 Februari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: