Terug in PP - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Paul Kunst - WaarBenJij.nu Terug in PP - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Paul Kunst - WaarBenJij.nu

Terug in PP

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

23 Maart 2007 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo allen,

Ik ben ondertussen weer in PP aanbeland. Na een lange vermoeiende busreis weer in het zelfde guesthouse. Ze zitten hier nu bijna helemaal vol, toen ik er kwam waren er alleen nog 2 dorm bedden vrij, dus daar heb ik er nu een van. Das weer eens wat anders, slapen voor 2 dollar de nacht. Het is eigenlijk heel vreemd, het is op het moment laagseizoen, GHses moeten veel moeite doen om kamers vol te krijgen en hier zijn ze voor de hele week volgeboekt... Vandaag regelen dat ik een visum Vietnam heb en een kaartje kopen voor de bus naar Ho Chi Minh City, oftewel Saigon. Ook moet ik nog een Lonely Planet Vietnam kopen, wat nog best moeilijk is, er zijn heel veel illegaal gekopieerde versies te verkrijgen, maar het origineel is ver te zoeken. Maar dat doe ik denk morgen of ik zoek een 2e handsje. Moet toch nog nieuwe leesboeken halen.
In Vietnam betalen ze met de Dong, ik moet nog ff opzoeken wat hij waard is en of ik geld op kan nemen in Saigon, anders moet ik dat nog ff hier regelen. Rene weet jij dat, moet ik hier geld halen voor de hele reis in vietnam of kan ik daar ook geld uit de muur trekken? Ik hoor het wel, ik heb iig genoeg dollars bij de hand (hoop ik). Het is hier op het moment weer rampzalig warm, gelukkig dat vietnam een stukkie koeler is dankzij het zeeklimaat. Scheelt al gauw een graad of 5. Gisteren in SR was het precies 40 graden in de schaduw, das dus niet fijn. Ik hoop dat ik nog wat foto's kan plaatsen, de pc's doen hier moeilijk met usb apparatuur. Jullie horen weer van me, Groetjes Paul.

PS
Opnieuw de links van de filmpjes:
http://s5.photobucket.com/albums/y181/zeekaart/?action=view&current=100_4266.flv
http://s5.photobucket.com/albums/y181/zeekaart/?action=view&current=100_4419.flv

  • 23 Maart 2007 - 08:30

    Daniël:

    jeejtje 40 graden in de schaduw .... dat houw ik niet vol XD,
    ik wens je nog veel plezier daar en hoop dat je ook weer veilig thuis he :),
    hoop dat voor rest niet te warm word enzo :),
    vriendelijke groeten Daniël

  • 23 Maart 2007 - 12:56

    Frans:

    Leuk filmpje van de bamboo train. Als de Intercity op je af komt moet je snel zijn.

    Hier is het 6 graden (in de schaduw).

    Suc6 met de voorbereidingen van Vietnam.

  • 25 Maart 2007 - 08:57

    Rene:

    Hoi,
    Je kunt ook met de boot naar Chau Doc en dan eerst de locale bus naar Can Tho nemen en vandaaruit de Mekong Delta verkennen. Mooie natuur daar zeker als een een boottocht daar neemt. Ik adviseer dan wel om een prive boot in Can Tho te huren want dat is mij veel beter bevallen dan een georganiseerde tocht.
    HCM is erg druk maar alles is op loopafstand (al zin het wel lange wandel tochten en in de stad is het nog warmer). Niet opletten met de straat oversteken maar gewoon oversteken. Op een of andere manier missen je wel. Maak daar maar eens een filmpje van, gegarandeerd dat je moeder haar hart vast houd. En ehhh... pas op met de dames in HCM. Ze zijn daar wel erg geraffineerd (maar dat had ik al verteld.)
    Als je het echt te warm vind kun je na HCM naar Da Lat gaan. Dat ligt lekker hoog en 's avonds kan het soms wel afkoelen tot 17 graden. Geen wonder dat de echte winterjassen verkopen op de markt.

    Groetjes,

    Rene

  • 25 Maart 2007 - 09:34

    Elly:

    kun je ook vroeg in de ochtend op pad, een siesta houden endan later op de dag iets ondernemen? het lijkt me een klus om in 40 graden te lopen en wat te doen. kun je al genieten van het eten?weet je dat het opnemen van geld kosten met zich meebrengt, ik zie het aan je giroafschrift. een goede tijd in Vietnam!
    let op de meiden en een knuffel van je moeder.

  • 25 Maart 2007 - 09:37

    Rene:

    Een originele LP? Vergeet het maar. Alles is gekopieerd het probleem is meer het vinden van een goed gekopieerd exemplaar. Kijk vooral naar het zwart/wit kaartmateriaal. In de slechtere kopieen is dat bijna niet te lezen, bij de betere is dat redelijk.

    +/- 16000 Dong is een dollar (+/- 20000 Dong is een euro). In bijna alle voor de tourist interessante plaatsen kun je geld uit de muur halen. Neem daarbij niet te kleine bedragen op want elke keer betaal je weer kosten.
    Spreek je prijzen in hotels af in Dong en niet in dollars want anders kunnen ze soms ongunstige wisselkoersen berekenen als je toch in Dong betaald. (wissel truuk?)
    Bewaar je dollars voor Laos want daar zijn geldautomaten schaars (je moet daar dus je dollars in kippen wisselen). Als je denkt dat je te weinig dollars hebt kun je die nog in Cambodia bij pinnen).
    Transport in VN is goedkoop (je kunt voor 20 dollar van HCM naar Hanoi met tussenstops onderweg. Dat is toch 1600 km (in Nederland haal je net 120 km voor dat bedrag).
    Je kunt in HCM al in een keer je tickets kopen. Dat scheelt een paar dollars met losse tickets. Ik adviseer om dat niet te doen. Je bent dan gebonden aan een maatschappij en je route licht vanaf dat moment vast. Elk guesthouse verkoopt bustickets naar de volgende bestemming en je wordt in de meeste gevallen opgehaald bij je guesthouse (over lui reizen gesproken). Voor langere afstanden adviseer ik de trein. Echt een nachtbus is geen pretje! Een nachttrein het halve land door kost 35 dollar. Daarvoor krijg je een slaapplek, eten en een klein flesje water (daar bespaar je dus op). In de trein is altijd warm water dus neem een mok en theezakjes mee. In de trein kun je je benen strekken en slapen wat in de bus niet kan.

    Veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Paul

Japan en Vietnam 2017 en 2018

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 26164

Voorgaande reizen:

24 December 2017 - 27 Januari 2018

Okinawa en Zuid Vietnam

17 December 2012 - 27 Januari 2013

Op verjaardagsvisite

20 Februari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: