Schelpjes verzamelen - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Paul Kunst - WaarBenJij.nu Schelpjes verzamelen - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Paul Kunst - WaarBenJij.nu

Schelpjes verzamelen

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

29 Maart 2007 | Vietnam, Mui Ne

Hallo allen,

Ben vanmiddag aangekomen in Mui Ne, een lang stand dat naar het plaatselijke vissersdorp leid. Kamers beginnen hier voor USD 8. Niet goedkoop, maar alles is wel schoon en je zit op nog geen 30 seconden van het strand. Morgenochtend ga ik mooi de zonsopgang bekijken en een lange wandeling maken. Geen gezeur over een bus halen of weer luisteren naar het vage engels van een tour guide. Water is hier lekker schoon, helder en koel, zon is heet als wat, gelukkig staat er hier bijna altijd een lekkere bries. Ben lekker schelpjes wezen verzamelen, ik heb al een hele berg. Grote en kleine, van wit tot geel en van oranje tot paars gekleurd. En natuurlijk 2 grote (15cm) gedraaide schelpen gevonden, alleen jammer genoeg niet compleet. Ben er ondertussen wel achter dat ik mijn budget moet aanpassen, aangezien alles hier een stuk duurder is dan Cambodja (en dan de lonely planet zegt, die zit er soms wel 15 dollar naast, in de negatieve zin voor mij). Ook nog eens kijken of ik hier een dagje kan kitesurfen en dan maar eens kijken waar ik hierna naar toe ga.

Paul.

  • 29 Maart 2007 - 13:55

    Peter:

    Hoi Paul,

    Geen schelpen mee naar Nederland nemen hoor. Is namelijk niet toegestaan.
    Misschien moet je een oproep plaatsen voor sponsors. Kan je langer in Vietnam blijven.
    Komende zaterdag gaat de boot te water. Ik kom wel ff langsvaren als je aan het kitesurfen bent.
    Vergeet je opa niet een berichtje te sturen voor zijn verjaardag!
    Geniet lekker want je komt niet elke week daar.

  • 29 Maart 2007 - 21:14

    Rene:

    Ga je nog zandsurfen in Mui Ni? Helaas zullen we daag waarschijnlijk geen foto's van zien want al dat zand in funest voor de camera. Ideaal om speciaal voor dat doel een wegwerp onderwatercamera aan te schaffen (ook leuk voor de visjes als je gaat snorkelen.
    Je zult merken dat hoe langer je in Vietnam bent hoe redelijker de prijzen worden. Het lijkt wel of ze aanvoelen dat je net in Vietnam bent. Vietnamezen zijn erg op geld en ik heb soms het gevoel dat ze je soms niets meer beschouwen dan een wandelende geld automaat. Overal moet je over onderhandelen, zelfs de kamerprijzen. Eten kan heel goedkoop zijn. Vervoer is in vergelijking met Cambodia goedkoop en alleen de kamers zijn wat duurder maar hebben daarvoor ook meer kwaliteit.
    O, ja. Je kaartje uit Ko Chang (gepost in PP) is binnen. Heb je de aapjes nog gezien bij het postkantoor in PP?

  • 30 Maart 2007 - 09:45

    Paul:

    Peter; Ik zal de schelpjes niet mee nemen, ik zal er wel een paar foto's van maken. Ik heb al een hele berg. Wat het kitesurfen betreft, dat gaat niet door, of er moet iemand zijn die me voor 300 euro wil sponsoren (dat is voor 2 tot 3 dagen les, of 10 uur)... Dat is me zelf te veel geld. Kan ik beter een week of 2 langer op vakantie. Ik stuur opa een berichtje en maak je geen zorgen, ik vermaak me prima. (morgen zandkastelen bouwen :))
    Rene; Of morgen of overmorgen ga ik naar de zandduinen, daar vind het sleen zeker plaats? Ja ik heb de aapjes gezien in PP.

    Ben er ook achter dat er vanuit hier een directe verbinding is naar Dalat, dus geen gezeur van eerst naar Nah Trang en vandaar naar Dalat. Dat scheelt een hoop onzinnig gereis. Ook wil ik de fairy spring en waterval bezoeken, beklimmen. Ik vind de landelijke noedelsoep (Pho Bo) trouwens heerlijk, goed voor ontbijd, lunch en avondeten. De beste tot nu toe was in Saigon, voor ik wegging met de bus naar Mui Ne. Voor 10000 dong een krachtige bouillion met rundvlees, kip en garnalen met verse groente en rijstnoedels, afgewerkt met gebakken uitjes en verse knoflook... Zo, nu eens kijken of ik wat foto's kan plaatsen.

    Groetjes Paul.

  • 30 Maart 2007 - 15:14

    Elly:

    Hoi lange slungel van me, als ik zo lees wat je aan het ondernemen ben, dan heb ik er zelfs zin in!Uiteraard ook je verhalen over het eten. Neeem je foto 's van de schelpen, het lijkt me dat er best een paar kan meenemen. Ik heb voor me een gids over Vietnam, een aantal dingen om te zien of doen raden de ëxperts"aan. Ik zal het je melden, fijn om te horen dat je geniet. Zondag gaan we met elkaar uit eten, opa wil toch even zijn 80 ste verjaardag vieren, het echte feest komt nog.Het zonnetje is al lekker, detuin is fleurig door de voorjaarsbloemen.knuffel van je moeder

  • 31 Maart 2007 - 08:55

    Paul:

    Ben van GH gewisseld, betaal nu 5 dollar voor een kamer met fan, eigen douche met warm water (heet) een tv en een koelkast.... vreemd wereldje. Vandaag naar de Fairy stream geweest, een stroompje dat begint midden in de woestijn achter Mui Ne. Mooie omgeving. Ook wat wezen fietsen door het vissersdorp en straks als de zon wat minder fel is, het is weer een strak blauwe hemel, nog even zwemmen en een zandkasteeltje bouwen. Morgen naar de zandduinen en misschien ook al naar Dalat, als dat niet lukt wordt dat overmorgen om 7.30 uur vertrekken.
    Elly; Hoi mam, hoe staat het met de hulst? Is hij nog steeds lelijk of begint het al wat te worden? Groetjes Paul.

  • 31 Maart 2007 - 15:20

    Joyce:

    hoi Paul
    Neem die schelpen toch maar niet mee.
    Het is wel verleidelijk natuurlijk, maar er zijn een heleboel beschermde schelpen. Ik weet niet hoe goed jij weet welke er beschermd zijn en welke niet, maar ik zou het risico niet willen nemen dat er een beschermde soort bij zit.
    Ik heb laatst met een Vietnamese vrouw gesproken. Zij vond 8 dollar voor een kamer erg weinig dus ik denk dat je wel goed zit. Ik begin al lente kriebels te krijgen. We gaan morgen ook bbqen. Ik hoop dat je nog veel mooie dingen kan zien.
    Groetjes Joyce

  • 01 April 2007 - 08:49

    Jaap:

    Ha Paul, gefeliciteerd met opa. We geven je moeder een kaartje mee. Ik ga vandaag schelpen zoeken in de tuin. Leuk om die na twee jaar verwaarlozing weer eens te lijf te gaan. Het weer is schitterend ondanks een frisse stevige wind. Vanmiddag een rondje hardlopen met Didi. Het zijn zware tijden voor me: jij met je mooie verhalen en Robert en Willy die ik gisteren naar Schiphol heb gebracht voor twee weken Jordanië. En dan is Frank inmiddels vertrokken voor een week India, maar dat is werk. Er wordt dus heel wat afgereisd.
    Ik ben blij dat je 't zo naar je zin hebt. Geniet ervan.Heb je alweer wat haar op je kop?
    Groetjes van ons allemaal,
    Jaap

  • 01 April 2007 - 08:51

    Dirk-Jan:

    Hoi Paul,

    Ik was een paar weken terug een weekje op een landgoed met school, zonder internet, dus ik kon niets lezen. Daarna ineens veel moeten inhalen, dat weer niet gedaan...maar nu heb ik weer alles bijgelezen. Het klinkt erg leuk en ik moet zeggen dat ik wel wat jaloers op je ben hoor!
    De filmpjes waren leuk, vooral die ene waar ze dat "treintje" in elkaar zetten! Geweldig! Straks nog ff foto's kijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Mui Ne

Paul

Japan en Vietnam 2017 en 2018

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 554
Totaal aantal bezoekers 26161

Voorgaande reizen:

24 December 2017 - 27 Januari 2018

Okinawa en Zuid Vietnam

17 December 2012 - 27 Januari 2013

Op verjaardagsvisite

20 Februari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: