Shianouk ville, niet goedkoop. - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Paul Kunst - WaarBenJij.nu Shianouk ville, niet goedkoop. - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Paul Kunst - WaarBenJij.nu

Shianouk ville, niet goedkoop.

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

03 Maart 2007 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo allen,

Het is weer een tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen. Het was sinds het laatste bericht niet gemakkelijk een internetcafe te vinden en vooral niet eentje die ook toeristen naar binnen liet... Sinds Trat ben ik naar Hat Lek geweest, het punt waar je de grens oversteekt naar Cambodja. Heel veel gedoe en toch nog wel wat gestress. Maar 20 dollar verder, een moto naar Koh Kong en je bent toch binnen. In Koh Kong was het een dooie boel. Weinig te doen, weinig te zien, maar het guesthouse, Otto's was gezellig. Heb daar een duits koppel en een nederlandse vrouw ontmoet. Gezamenlijk zijn we verder gegaan naar Shianouk ville, met de boot 4 uur over water. Aardig bruin geworden, net niet verbrand. Shianouk ville is een touristische plaats. Bijna alle guesthouses zijn op het moment vol, ik ben blij dat ik een goed guesthouse heb kunnen vinden. De eerste nacht (afgelopen nacht) betaalde ik 8 dollar, maar nu heb ik een kamer voor 6 dollar. Ga vandaag nog een wandeling maken, en kijken of ik iets nog goedkopers kan vinden. Strand is hier mooi, er zijn prachtige rotsen om over te klimmen en de zonsondergang is ook mooi. Ik blijf hier zeker een dag of 3, lekker uitrusten en dan weer fris naar Phnomm Phen. Ga vanmiddag met de nederlandse een wandeling maken over het strand, en lekker foto's maken van de omgeving. Jullie horen wel meer van me, foto's komen een andere keer wel, Groetjes Paul.

picasaweb.google.com/paulkunst

• 03 Maart 2007 - 08:05

Barbara:

Leuk om weer van je te horen. Hoe gaat het met de vlooienbeten? Wil die nederlandse geen kamer met je delen? ;)
    Knuffel van je zusje.

• 03 Maart 2007 - 12:14

Elly:

zo raak je snel door je dollars heen , kun je ook met meer mensen een kamer huren? Moest je een ambtenaar omkopen om over de grens te komen? hoe is het om reiservaringen uit te wisselen?. Je bent al aardig op pad. geniet van de wandeling en het klimmen .groet, mama

• 03 Maart 2007 - 15:34

Maria:

Zo te lezen moet je af en toe wat hobbels nemen, ook steeds weer keuzes maken. Vond je het fijn om weer Nederlands te spreken? Geniet ze!

• 03 Maart 2007 - 20:33

Opa:

Ik geniet van je verslagen en neem bij het lezen de atlas erbij. Zo leer ik de verre streken ook wat beter kennen. Leuk dat je een Nederlandse vrouw ontmoette en dat je met haar de 4 uur durende oversteek maakte. En ook nog een lange wandeling. Mag ik vragen, Paul, hoe oud is ze? Je weet het nooit in deze wereld. Uiteindelijk ben je ook al 22. Ach, waar bemoei ik me ook mee? De gedachte schoot me zomaar te binnen. Veel pezier verder en de groeten aan de Nederlandse.

• 03 Maart 2007 - 20:52

Frank:

Hoi Paul, Leuk te lezen dat je langzaam de (reis)slag te pakken krijgt. Je zit al in spagaat van te weinig dollars en te veel willen zien. Dat klinkt als reizen. Wellicht kun je wat kontakt leggen met de lokale bevolking. Succes ermee.

• 04 Maart 2007 - 04:01

Paul:

Het is op het moment moeilijk om mensen te vinden die een kamer willen delen, er zijn veel mesen als stel op vakantie en andere willen het gewoon niet, best begrijpelijk. Oh en opa, die mevrouw is nu net 50 jaar oud, dus dat wordt niks :). Ben er wel achter dat als je hier wat wilt zien, je toch echt nog een flinke som geld moet uitgeven (Er is sinds 1 januari 2007 een enorme prijsverhoging geweest in dit gebied. De boot bv koste eerst 15 dollar naar hier, nu kost hij 20 dollar. En das best veel geld. Maar zo is het op het moment met alles hier in Shianoukville. Er is hier dus niet zo veel te doen, ga vandaag maar een fiets huren en eens een flink aantal kilometers maken, heb ik weer wat energie. Groetjes Paul.

• 04 Maart 2007 - 17:34

Rene:

Goed gedaan jo, Maar 20 dollar betalen om Cambodia in te komen. Dat is normaal de prijs die je betaald als je al wat ervaring met die grens hebt en je lekker met de douanebeambten overweg kunt. Ikheb anderen gehoord die tot 1300 Bath (meer dan 30 dollar) hebben betaald. Vlak bij Snoukyville ligt het Ream nationale park. Erg mooi als je met de parkwachter in een bootje het park rond gaat en een paar van de mooiste stranden ter wereld ziet die lekker verlaten zijn. Je zou je bijna wanen in lost. Zeker als je die aap ziet die nu mijn verloren bril op heeft. Op de bergen in de verte kun je nog net het casino van het Bokor Hill station zien nu een ruine en erg spooky.
    Vergeet dus niet om naar Kampot te gaan om dat te gaan zien.

groetjes,
    Rene

• 04 Maart 2007 - 20:34

Dirk-Jan:

Jammer dat er zo'n flinke prijsverhoging geweest is. Dat geldt zeker ook voor je kamer? Maar dan nog is 6 dollar niet erg veel in vergelijking met hier. Geniet er van en plaats snel maar wat mooie foto's, ik ben erg benieuwd!

• 04 Maart 2007 - 21:42

Trudy En Leen:

Ha die Paul,

Er zitten een paar mooie foto's bij. Ik geniet er van als ik het weer zie. En Opa laten praten. Immers je bent niet al 22, maar pas 22. Er zijn meer vrouwen dan kerken. Veel plezier.

Groetjes van Trudy en Leen

• 07 Maart 2007 - 07:17

James:

Je komt al wel een eind vooruit, een beetje creatief zijn en je komt vast wel rond. Verder succes met je reis naar Phnomm Phen, ben je nu al misschien naar op weg.
    HF James

• 07 Maart 2007 - 09:20

Joyce:

hoi Paul ik ben jaloers het regent hier de hele dag. Leuk kapsel trouwens. Dat beest op de muur was een gekko. Die kunnen zelfs over ramen lopen. Veel plecier met die vrouw van 50.

• 07 Maart 2007 - 10:06

Manuel:

Ik hoop dat je nog wel geld over houd om terug te komen :D
    en zoals joyce al zij het is hier heerlijk weer :(

• 07 Maart 2007 - 10:26

Daniël:

PAUL kom terug mis je :'(
    nee hoor heb me vriendin om me te troosten :P
    leuk om je te kunnen schrijven :D, laat alles goed gaan he :)
    en veel plezier daar,
    en kom heel terug anders kom ik je ophalen ¬¬
    oke geef toe mis je wel beetje :P
    vriendelijke groeten Daniël en Nienke