HCMC, Saigon - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Paul Kunst - WaarBenJij.nu HCMC, Saigon - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Paul Kunst - WaarBenJij.nu

HCMC, Saigon

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

26 Maart 2007 | Vietnam, Hanoi

Hallo allen,

Hoe is die in Nederland? Ik zit ondertussen in Vietnam, in de plaats Ho Chi Minh, ook wel Saigon genoemd (centrum). Het is net als in alle andere grote steden een enorme drukke plaats, verschil met bv PP is dat er hier veel meer hoogbouw is, meer ontwikkeling en veel meer moto en auto verkeer dat een enorme chaos op de weg vormt.
Ik ben naar HCMC gekomen met de bus. Omdat er op het moment niet veel touristen deze kant op komen, kwam ik met mijn goedkope kaartje in de bus terecht voor mensen met een kaartje van minimaal 13 dollar. Het was een bus waar menig busbedrijf in nederland trots op zou zijn. Dat gezecht, het maakt niet uit in wat voor bus je zit, met een weg zo slecht als die naar de grens.
HCMC is een drukke stad die stukken duurder is dan PP. De goedkoopste kamer die we konden vinden (reis op het moment samen met een oostenrijker) was 6 dollar, de meeste GHses beginnen rond de 11 dollar voor een enkele kamer met ventilator en warme douche. Dus we delen nu een kamer, ieder 3 dollar, das het betere werk. Vandaag gaan we nog naar het War Museum. We zijn gisteren een beetje door het touristen gedeelte gewandeld en langs de rivier gelopen. Vandaag de markt bezocht en lekker vers fruit gehaald. Morgen misschien een ander museumpje pikken en dan de dag daarna maar eens ergens anders heen. Op naar het koelere noorden.
Het is op het moment voor de meeste plaatsen goedkoper voor mij om met dong te betalen, die lijkt wel sterker dan de dollar. Voor elke dollar krijg ik 16000 dong en in restaurants vertaalen ze 1 dollar naar 15000 dong.... Eten is hier erg lekker, heb tot nu toe 2 keer de lokale soep, Pho Bo, geprobeerd en dat bevalt goed, zowel als avondeten als ontbijd. Natuurlijk ook nog de loempia's proberen. Ik zal ook kijken of ik een filmpje kan maken van het oversteken van de straten hier, het is idd een gekkenhuis. En ja, ik weet dat het geld kost om geld op te nemen. En ik zal mn dollars bewaren, weet alleen natuurlijk niet of ik naar Laos toe ga, maar das voor later. Groetjes van Paul, laters.

  • 26 Maart 2007 - 09:49

    James:

    Tja touristen plaatsen zijn meestal duurder he anyway het weer wordt hier eindelijk wat beter na een grijze week breekt de zon sinds het weekend weer een beetje door. grote bedragen die dong, krijg je ook briefjes van 10k dong of heb je echt bergen papier?

    Groeten James

  • 26 Maart 2007 - 19:13

    Ciska:

    Hoi Paul,
    hier een berichtje van Ciska,even niets van me laten horen. Ik zit hier met de buurvrouw, oorspronkelijk uit Vietnam en die heeft nog wel wat leuke ideeen. Ga bijv. naar het midden, mooie route en ook naar Hanoi. Daar schijnt de tijd nog stil te staan. In het midden vooral oude paleizen en in Hanoi is de Hanoi ho chi minh tunnel indrukwekkend. Leuk dat je al weer zoveel gezien hebt en ook lekker kan eten. Hier heb ik al weer loempia's en wontons gemaakt met kip en krab, niet te versmaden! Kunnen we na je reis eens kijken wie de lekkerste maakt.

    Heel veel plezier en tot mails.

  • 27 Maart 2007 - 15:48

    Elly:

    Zo te horen raak je al aardig gewend aan de manier van reizen, een guesthouse vinden en het lokale eten opzoeken. Hoor je ook ervaringen van andere reizigers , die zeggen dat je bepaalde dingen echt moet zien of beleven?
    Vandaag een zonnige dag, de vogels hebben het druk. ik ga naar een Pinacle cursus en van de week haal ik alles van de laptop af. Caroline gaat bij papa eten en ik bij de buren. nu nog even buiten de krant lezen.
    groet mama

  • 27 Maart 2007 - 22:05

    Barbara:

    Ja, het begint hier in Nederland echt lente te worden. Ik wil graag meer horen over het War Museum, ik ken het verhaal alleen vanuit de westerse kant. De bussen hier in Nijmegen staken, maar de wegen zijn wel goed ;)
    Ik hoop snel weer iets van je te lezen.
    Knuffel van je zusje.

  • 28 Maart 2007 - 12:22

    Paul:

    James; De grootste briefjes die ik tot nu toe heb gekregen zijn van 100.000 dong, maar er zijn ook briefjes van 500.000 dong te verkrijgen. Het kleinste muntje dat er is is 100 dong, das een halve eurocent...
    Elly; Tuurlijk wissel je ervaringen uit met je medereizigers, maar iedereen heeft een andere mening over de te bezoeken dingen, dus je eigen inzicht is toch het belangrijkst.

    Morgen pak ik de bus naar Mui Ne, eindelijk een paar relaxte dagen aan het strand. Vandaag naar de Chu ci tunnels geweest, dat zijn de tunnels die de Viet Cong gebruikte om de amerikanen te pesten. En ik heb weer wat foto's gemaakt van mijn eten, maar nogsteeds niet de kans en de tijd gehad om ze op het internet te zetten, hoop dat toch ter zijner tijd eens te doen. Jullie horen weer van me, Groetjes Paul.

  • 29 Maart 2007 - 10:02

    Nadette :

    Ik kreeg je kaartjes binnen vandaag, 29 maart. eentje was nog van 1 maart dus duurde wel een tijdje. Mis jou ook ...
    Wat een avontuur als ik dat zo lees hierboven en wat leuk dat je nieuwe mensen ontmoet.
    Als je weer naar huis gaat wil ik je wel ophalen hoor:P niet zo geheimzinnig op de deurmat komen staan!
    Ik had er vel voor gegeven als ik met je mee kon op vakantie, maar helaas nog een paar maandjes school en dan is dat ook voorbij.
    Zit al 2 dagen beetje ziek thuis, beetje last van griep denk, hoesten en rillerig.
    Ik lees t wel weer wat je allemaal gaat doen in de komende dagen!
    Heel veel knuffels en kusjes,
    Groetjes nadette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Paul

Japan en Vietnam 2017 en 2018

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 26142

Voorgaande reizen:

24 December 2017 - 27 Januari 2018

Okinawa en Zuid Vietnam

17 December 2012 - 27 Januari 2013

Op verjaardagsvisite

20 Februari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: